مقالات آرشیو خبر ها
بوفون، هدیه خداوند به فوتبال ! به مناسبت تولد جی جی بوفون / به قلم یک هوادار

بوفون، هدیه خداوند به فوتبال ! به مناسبت تولد جی جی بوفون / به قلم یک هوادار

1- وقت های اضافه دوم، نیمه نهایی جام جهانی 2006 آلمان. بازی نفس گیر 2 تیم آلمان و ایتالیا به پایان خودش نزدیک می شد و خیلی ها به این فکر می کردن که نتیجه این بازی رو ضربات پنالتی مشخص خواهد کرد. ایتالیا سراسر حمله شده بود و 2 بار هم تیرک دروازه رو به لرزش در اوورده بود اما دروازه آلمان فرو ریختنی نبود!! در میان همین حملات، آلمانی ها طی یک توپ ربایی یک ضد حمله وحشتناک رو ترتیب دادن.

4 مهاجم در مقابل فقط 2 مدافع!! آلمانی ها همگی نیم خیز شدن. یک موقعیت خیلی خوب گلزنی برای اینکه تیمشون بتونه در خاک خودش راهی فینال بشه و ایتالیا رو حذف کنه. توپ به پودولسکی رسید و این بازیکن جوان که داشت بهترین تورنمنت زندگی خودش رو تجربه می کرد، توپ رو با تمام قدرت به سمت دروازه شلیک کرد. آلمانی ها به هوای گل از جای خودشون بند شدن اما یک نفر اون شب قصد نداشت باعث شکست تیمش بشه.

یک نفر اونجا بود که باعث شد دروازه ایتالیا هم فرو ریختنی نباشه!! جی جی بوفون با یک عکس العمل زیبا توپ رو دفع کرد و امید آلمانی ها رو نا امید کرد!! 4 دقیقه بعد از این مهار فوق العاده، گروسو دروازه آلمان رو باز کرد و ایتالیا رو به فینال برد. این عکس العمل بوفون بعد از بازی گم شده بود! کسی بهش اشاره نمی کرد. اصلا انقدر سرعت توپ و مهار بوفون زیاد بود که کسی متوجه نشد چه اتفاقی افتاد!! اما همه باید بدونن که اون مهار، سرنوشت فوتبال ایتالیا رو تغییر داد. مهار فوق العاده بوفون با یک عکس العمل سریع در تاریخ فوتبال ایتالیا ماندگار خواهد ماند،،.

2- بعد از جام جهانی ایتالیا در گرداب کثیفی فرو رفت. گردابی که یوونتوس رو به عنوان مقصر شماره 1 راهی سری B کرد! یوونتوسی که دروازبانش جی جی بوفون بود. بهترین گلر وقتِ دنیا! موندن توی یوونتوس برای جی جی یک معنی داشت: بازی در سری B، اونم وقتی که در اوجِ دوران بازی خودت هستی. جی جی تصمیم خودش رو خیلی زود گرفت: «می مونم و به یوونتوس کمک می کنم» ! همین تصمیم بوفون رو تبدیل به یکی از قابل احترام ترین فوتبالیست های دنیا کرد. و خوش به حال یوونتوسی ها که در اون دورانِ سیاه، جی جی بوفون رو در کنار خودشون می دیدن. بوفونی که به راحتی می تونست راه همبازی های خودش یعنی تورام، کاناوارو، زلاتان، زامبروتا و ویرا رو بره و یوونتوس رو ترک کنه. اما تصمیم به موندن گرفت. موندن و جنگیدن برای کمک به بانوی پیر! این،،،، این یعنی وفاداری!!

3- بوفون از آلمان با سری بالا برگشت! اون تونسته بود ماموریت خودش رو به پایان برسونه: «قهرمانی ایتالیا در جهان!» با سری بالا برگشت اما فرصتی برای استراحت پیدا نکرد چون خیلی سریع باید ماموریت بعدی خودش رو شروع می کرد: «بازگرداندن یوونتوس به سطح اول فوتبال اروپا» ماموریتی که 9 سال طول کشید اما در آخر جواب داد! یوونتوسی که سال 2006 در سری B حضور داشت، سال 2015 در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود و بوفون، یکی از اصلی ترین دلایل این صعود فوق العاده به حساب میومد. بازی های درخشان، رهبری با قدرت بالا و روحیه دادن به بقیه بازیکن های تیم کارایی بود که بوفون بعد از فاجعه 2006 در یوونتوس انجام می داد. همین کار ها باعث شد یوونتوس آرام آرام خودش رو پیدا کنه و الان، 4 سال پیاپی به عنوان قهرمان ایتالیا شناخته بشه! بوفون، یوونتوس بزرگ رو دوباره به ایتالیا و اروپا هدیه داد.

4‐ 9 عنوان بهترین دروازبان سری آ، تنها دروازبان تاریخ که عنوان بهترین بازیکن اروپا رو دریافت کرده (سال 2003) ، بیشترین تعداد بازی در تیم ملی ایتالیا و بیشترین تعداد بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ سری آ و جام های جهانی! و همچنین گران ترین دروازبان تاریخ دنیای فوتبال! این ها عناوین شخصی بوفون هستن. عناوینی که با قدرت می شه گفت در حد و اندازه های بوفون نیستن! بوفون لایق بیش از این هاست. دسته ای جی جی بوفون رو بهترین دروازبان تاریخ می دونن و دسته ای اونو فقط یک گلر فوق العاده! فرقی نداره جزء کدام یکی از این دسته ها هستین، این رو باید قبول کنید که جی جی بوفون، هدیه خداوند به دنیای فوتبال هست ...


" انجمن هواداران باشگاه یوونتوس " 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: